Άνδρες +302103611803, +302108234634 Γυναίκες +302103219290 ,+302103215813
Άνδρες +302103611803, +302108234634 Γυναίκες +302103219290 ,+302103215813
Ομάδες Κεραμικής Στο 18 Άνω
Ο Πηλός είναι ύλη αρχέγονη. Από τους προϊστορικούς χρόνους, υπήρξε για τον άνθρωπο μέσο έκφρασης. Ανάμικτος με νερό, αποκτά πλαστικότητα που προσφέρεται στην δουλεία του χεριού. Μέσα από μια διαδικασία συνεργασίας του χειροτέχνη δημιουργού, με τα 4 στοιχεία της φύσης, (γη, νερό αέρα, φωτιά) συντελείται η μεταμόρφωση του πηλού σε κεραμικό. Πολλά κεραμικά, στέκουν σήμερα στις προσθήκες των μουσείων, ιεροί μάρτυρες του παρελθόντος . Ο σύγχρονος άνθρωπος, της τεχνοκρατίας, ξεκομμένος πια από την χειροτεχνεία, εθισμένος στην θέα και στην χρήση, βιομηχανοποιημένων αντικειμένων, αποκόβεται από τη δημιουργική ζωή, αποκόβεται από ένα σημαντικό κομμάτι του εσωτερικού του εαυτού, αλλοτριώνεται.
Στις ομάδες κεραμικής του 18 Άνω ο θεραπευόμενος χρησιμοποιεί τα χεριά του για να κατασκευάσει κεραμικά με συγκεκριμένο σχήμα. Ξεκινώντας από μια άμορφη μάζα πηλού, τη μεταμορφώνει σε μια συγκεκριμένη αναπαράσταση. Δεν ενδιαφέρεται για την τεχνική αρτιότητα του έργου του. Σημασία έχει η αυθόρμητη στάση απέναντι στο υλικό και η προβολή της ιδέας πάνω σε αυτό.
Η δημιουργία μιας φόρμας δεν είναι μηχανική διαδικασία, παρότι περνά από πολλά στάδια κατασκευής. Είναι μια διαδικασία που απαιτεί υπομονή, επιμονή, συγκέντρωση. Ο θεραπευόμενος (χειροτέχνης) αναπτύσσει την ικανότητα να παρατηρεί, να μπορεί να μεταβιβάζει στο υλικό αυτό που βλέπει και αισθάνεται.
Η δημιουργία μιας φόρμας είναι η μεταφορά των αισθημάτων από την ψυχή του δημιουργού, στο υλικό του. Ο ρόλος της τεχνικής είναι καθαρά διαδικαστικός είναι το μέσο για την επίτευξη των στόχων όπως διαμορφώνονται από τους ίδιους τους θεραπευόμενους κατά την διάρκεια της ομάδας.
Σε κάθε φάση (ευαισθητοποίηση, κλειστή φάση, κοινωνική επανένταξη) του προγράμματος, διαφοροποιούνται οι στόχοι της ομάδας ανάλογα με τις ανάγκες των θεραπευομένων.
ΕΥΑΙΣΘΗΤΟΠΟΙΗΣΗ
- Η δημιουργία ενός ασφαλούς χώρου που να διευκολύνει την χαλάρωση και την έκφραση.
- Η γνωριμία των μελών της ομάδας μέσα από μη-λεκτικούς τρόπους επικοινωνίας
- όπως είναι η προσωπική και η συλλογική δημιουργία.
- Η στήριξη και ενδυνάμωση του αιτήματος για απεξάρτηση.
- Η Δημιουργία σχέσεων εμπιστοσύνης και οικειότητας των μελών της ομάδας.
- Επαφή με το παιχνίδι.
ΚΛΕΙΣΤΗ ΦΑΣΗ (Ψυχολογικής Απεξάρτησης)
- Ο θεραπευόμενος μέσα από τον πηλό εκφράζει και συμβολοποιεί συναισθήματα και εσωτερικές συγκρούσεις.
- Μαθαίνει τα όρια του υλικού, έτσι ώστε να μπορεί να εκφράζετε μέσα από αυτό, και παράλληλα και συμβολικά τα όρια της συμβίωσης
- Έρχεται σε επαφή και διαχειρίζεται την ματαίωση, την έκθεση, την προσπάθεια, την δημιουργική επανάληψη.
- Ανακαλύπτει τις δεξιότητες του και παίρνει ικανοποίηση.
- Μαθαίνει πως υπάρχουν τρόποι να διοχετεύει δημιουργικά εσωτερικές συγκρούσεις και αρνητικά συναισθήματα, όπως άγχος , θυμός, φόβος.
ΚΟΙΝΩΝΙΚΗ ΕΠΑΝΕΝΤΑΞΗ
Η ομάδα γίνεται σε εργαστήριο κεραμικής. Τα μέλη της ομάδας μαθαίνουν τις τεχνικές, επιλέγουν τα θέματα τους, τη φόρμα τους και την ολοκληρώνουν μέσα σε όλο το φάσμα της διαδικασίας της κεραμικής τέχνης. Επικοινωνούν τα έργα τους με άλλους ανθρώπους δωρίζοντάς τα ή τα παρουσιάζουν σε συλλογικές εκθέσεις και στα πλαίσια της Παγκόσμιας Ημέρας κατά των Ναρκωτικών.
Μέλη της ομάδας γράφουν πως νοιώθουν για την κεραμική.
«Πηλός: Δημιουργία- Κίνητρο ζωής». (Βικτώρια)
«Εκπλήρωση παιδική». (Άννα)
«Δημιουργώ χωρίς να έχω την <υποχρέωση> να με κρίνει κανείς.» ( Κωνσταντίνα)
«Μου αρέσει γιατί παίζω σαν παιδί. Λειτουργούμε ομαδικά και δημιουργώ με τα χεριά μου και την φαντασία μου. Επίσης δημιουργώ μονή μου δώρα για τους άλλους.» ( Ελένη)
«Με αυτό το εργαστήριο ανοίχτηκε μπροστά μου ένας καινούριος κόσμος δημιουργίας, χαράς, χρωμάτων. Αισθάνομαι πολύ τυχερή γιατί ικανοποιείτε η ανάγκη μου για δημιουργία. Είναι ώρα ευτυχίας.» ( Έλενα)